پورسانت 30 %

بازاریابی تبلیغاتی


بازاریابی در کسب و کار

 

موضوع : مفهوم واژه بازاریابی

سرفصل ها

  • بازاریابی چیست ؟
  • هدف از بازاریابی چیست ؟
  • بازاریابی یا تبلیغات ؟
  • چگونه در بازاریابی تبلیغاتی موفق باشیم ؟

 

احتمالا تا به امروز برایتان اتفاق افتاده که ، شخصی با عنوان بازاریاب به شما جهت فروش یا معرفی انواع مختلفی از کالا ها و یا خدمات ، مراجعه کرده باشد ، و شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که بازاریابی چیست ؟

  • به مجموعه عملکردهای مؤثر در معرفی و فروش خدمات یا کالاهای مورد نیاز جامعه ، معرفی انواع مواد اولیه تولید به واحدهای تولیدی ، تعیین بازار هدف ، شناسایی نقاط ضعف در فروش ، تخمین قیمت کالاها و خدمات شرکتهای رقیب ، تا جایی که این عملکردها باعث سودآوری شرکتهای تجاری شود ، بازاریابی گفته میشود .

که به صورت پاره وقت یا تمام وقت قابل انجام است ، میتوان به آن به عنوان شغل و منبع درآمد فکر کرد ، شرکتهای بسیاری از این روش ( بازاریابی ) برای سیستم فروش خود استفاده می کنند ، این مقوله به میزان بسیار زیادی برای آنها اهمیت دارد تا بدان جایی که در زمان به کار گیری افراد ، آموزشهای را از قبیل ، فن بیان ، جذب مشتری ، استفاده از ابزارهای مورد نیاز ، معرفی کالاها و خدمات را ، ارائه می دهند .

سیستم پشتیبانی را جهت تغییر در قیمت کالاها و ارائه پشتیبانی به مشتریان راه اندازی می کنند و کوچک ترین تغییر در نوع فروش را اطلاع رسانی خواهند کرد ، این موارد از جمله مباحثی هستند که ممکن است در این نوع مشاغل بروز شوند یا مورد بررسی قرار گیرند .

  • تغییر در نحوه تسویه حسابها و زمان پرداخت .
  • شماره حسابهای بخش مالی شرکتها .
  • تغییر در کادر اداری .
  • تغییر عملکرد شرکتها .
  • تغییر در فروش کالا و خدمات .
  • موجودی انبار .
  • تغییر رتبه کارمندان .
  • میزان کاهش یا افزایش حقوق .
  • تعطیلات در روزهای هفته .
  • تغییر در نوع پوشش افراد در محیط بیرونی و داخلی محل کار .

بررسی بازار رقابتی ، بر عهده سیستم بازاریابی است ، اینکه شما بتوانید مشتریانی به صورت دائم ایجاد کنید بسیار اهمیت دارد ، ولی درصد فروش در یک سیستم بازاریابی متغییر بوده و نیازمند بررسی دائم است ، در بیشترین بازه زمانی ، بازاریابان مشغول فعالیت تبلیغاتی نیز  هستند .

هدف چیست ؟

روشهای فروش از گذشته تا حال تغییرات فراوانی داشته ، و ممکن است در آینده نیز شاهد تغییرات بیشتری باشید ، معرفی و فروش محصولات یکی از چند روش برای ارائه محصولات به عموم مردم است .

در این روش محصول و یا خدمات معرفی و در صورت تمایل افراد به خرید و یا دریافت خدمات به آنها ارائه می شود .

چندین روش بازاریابی وجود دارد

1 . بازاریابی مستقیم

2 . بازاریابی غیر مستقیم

در روش بازاریابی مستقیم , بازاریابان در جمع مردم حضور یافته و اقدام به معرفی خدمات یا محصولات میکنند .

در روش غیر مستقیم , به صورت پخش تیکت , تیزر تبلیغاتی , نصب پوستر و بنر محصولات و خدمات معرفی میشود .

بازاریابی تبلیغاتی
تبلیغات ثابت

تبلیغات یا بازاریاب

تبلیغات ثابت یک نمونه از بازاریابی غیر مستقیم است 

تبلیغات در روبیکا

تبلیغات در آپارات

تبلیغات در کسبینو

تبلیغات در هورسا

در تبلیغات ثابت تیزرهای تبلیغاتی از عکسها و فیلمهای ارسالی شما در شبکه های اجتماعی تیزری آماده سازی شده و در شبکه های اجتماعی پر مخاطب به نمایش گذاشته خواهد شد .  آدرس روشگاه طرح های تبلیغاتی در تبلیغات ثابت > کلیک کنید

چگونه بازاریاب موفق باشیم 

برای اینکه بازاریاب موفق باشیم نیاز است , به جند نکته توجه داشته باشیم

برقراری ارتباط مناسب در اولین ملاقات ,به نحوی که شخص یا اشخاص مایل به دیدار مجدد ما باشند , نیازی نیست در ارتباط اول با دیگران , با آنها در مورد کسب و کارتان سخص بگویید , بلکه میتوانید از روزمزگی ها و علایق مشترک صحبت کنید , نقاط اشتراک بین خود و دیگران را بیابید , و از آن برای شیوه صحیح ارتباط استفاده کنید .

حس همدردی داشته باشید , به نحوی که فرد مخاطب شما را از خود بداند , به بیانی ساده تر اعتماد سازی و برقراری ارتباطی مداوم یک اصل مهم از بازاریابی است .

خوش صحبت بودن , استفاده از کلمات کوتاه در پاسخ دهی و شرح دادن مفاهیم کسب و کار برای شخص مخاطب به صورتی کامل که مفهوم کسب و کار و نیت شما برای فرد به واضح بیان شود لازمه بازاریابی موفق است .

علایق اشخاص را بیابید , آن را با اهداف خود مقایسه کنید و طرحی مناسب با خدمات و کالا جهت فروش پیشنهاد دهید , در آخر موفق و پیروز باشید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *